Místy doslova otřesný stav silnic lidé často svádí na údajně zfušovanou práci stavebních firem či neaktivitu silničářů. V mnoha případech se ovšem na ničení silnic výraznou měrou podílejí přetížená nákladní auta. A právě s nimi chce nyní "zatočit" vedení Olomouckého kraje.
Loni dopravní policie na území kraje zvážila 468 nákladních aut. Třetina z nich byla přetížená.
V kombinaci se zvažovaným umístěním vysokorychlostních vah na silnice první třídy, s nímž přišlo Ředitelství silnic a dálnic, tak hejtmanství muselo začít jednat. Bojí se, že řidiči tiráků se pokusí měřící místa objíždět.
„Obáváme se, že po zavedení tohoto systému na silnicích vyšších tříd se řidiči budou snažit kontrolní místa objíždět. Tím zatíží a poškodí krajské silnice ještě ve větší míře než dosud,“ prohlásil náměstek hejtmana Jan Zahradníček.
V minulém roce kraj na pokutách za přetížené náklaďáky vybral 860 tisíc korun.„Nám nejde o sankce. Chceme především chránit naše silnice, které s obrovskými náklady opravujeme a přetížená auta je prokazatelně ničí,“ doplnil Zahradníček.
Vysokorychlostní váhy doplní ty stávající, které kraj pořídil v roce 2004. Jejich nevýhodou ale je, že k jejich využití musí auto sjet z cesty a zastavit. U vysokorychlostních to potřeba není.
Autor: Petr Jindra
Přidejte se k nám na facebooku!